Co zawiera marketing szeptany?

Oferta marketingu szeptanego obejmuje np.: przygotowanie bazy wpisowej (czyli spis różnych portali, forów, a także artykułów, blogów wortali czy serwisów opiniotwórczych oraz innych miejsc), gdzie maja pojawiać się publikacje na temat danego biznesu. Ponadto zawiera zapoznanie się z usługami podmiotu dla którego to agencja wykonuje kampanię buzz marketingową. To właśnie pozwala pisać do rzeczy oraz profesjonalnie. Ponadto, w razie zapotrzebowania agencje prowadzić mogą również aktywne rozmowy na forach, portalach, blogach oraz we wszystkich miejscach, gdzie występuje interakcja użytkownika. Ważna jest także ochrona wizerunku klientów w Internecie poprzez obserwację oraz monitoring wpisów. Działania takie podejmowane są z reguły w możliwie jak najkrótszym czasie. Co więcej, agencje często wykonują comiesięczne raportowanie z wyników kampanii takiej jak marketing szeptany wraz z wnioskami. Z kolei po zakończeniu kampanii marketingu szeptanego przygotowują często całościowy raport który podsumowuje przeprowadzone przez nie działania.
Aktualnie, konstruowane przez agencje strategie internetowe często uzupełniane są zatem o działania marketingu szeptanego lub kampanie wirusowe. Bywają one ponadto często elementem szerzej zapowiadających się działań, a także uzupełnieniem kampanii bannerowej, marketingu wyszukiwarek lub obecności na portalach społecznościowych. Często jednak agencje rekomendują jedynie takie działania jak marketing szeptany, jeżeli dana firma dysponuje małym budżetem na działania reklamowe. A jak myślisz kto powinien pomyśleć o działaniach buzz marketingowych? Odpowiedź brzmi: wszyscy, Ci którzy chcą skutecznie wykreować szum wokół swojej marki na blogach, forach serwisach video/foto shareingowych, jak również w innych mediach (telewizja, prasa). Także i Ci którym zależy na zamianie zwykłych potencjalnych konsumentów na stałych konsumentów marki, szerzących wszem i wobec jej walory oraz przewagę nad konkurencją. Ale marketing szeptany lub wirusowy to nie są jedyne możliwości. Ponadto, wokół marki mogą być także tworzone niszowe społeczności, w których to wytwarzana będzie moda na stosowanie produktu czy marki. Co więcej, reklamowane marki mogą też wspierać istotne społecznie kwestie, co następnie może spowodować pozytywne skojarzenia Internautów.