Dlaczego warto postawić na buzz marketing?

Zastanawiasz się czym jest buzz marketing? Mianowicie w największym skrócie buzz marketing stanowi działanie, które to powoduje, że o Twojej marce „się mówi”. Konsumenci rozmawiają o niej m.in.. bezpośrednio między sobą, a także na portalach społeczościowych lub forach internetowych. A jaki jest filar kampanii buzz marketingu? Tu z kolei filarem generowania znaczącego “buzz’u” powiązanego z daną marką stanowi wykreowanie tzw. Reason to Talk (RtT) – czyli nic innego jak contentu związanego z daną marką, który to poruszy oraz zainteresuje klientów. Reason to Talk stanowi podstawowy czynnik jaki wpływa na skuteczność kampanii za sprawą bezpośredniego wpływu na poziom konsumenckiej rekomendacji oraz siłę jej wirusowej propagacji. Buzz marketing to kręgosłup kampanii zintegrowanych. Reason to Talk to element który bardzo silnie wzrusza konsumentów oraz wytwarza ich duże zaangażowanie i stanowi idealny kręgosłup kampanii integrujących wszystkie inne różne narzędzia oraz kanały komunikacji. Kluczowymi narzędziami, które to wspierają buzz marketing są: współpraca z blogerami, marketing szeptany (kampanie na forach internetowych – Online Ekspert) oraz marketing wirusowy.
W ramach działań buzz marketing agencje realizują następujące działania: przygotowanie kompleksowej strategii komunikacji oraz kreowania zainteresowania pośród internautów, przygotowanie bazy mediów internetowych (np. portale, serwisy, a także vortale, portale społecznościowe, fora dyskusyjne czy grupy dyskusyjne), opracowanie harmonogramu aktywności oraz dobór najskuteczniejszej taktyki oraz wdrożenie narzędzi komunikacyjnych – czyli aktywne zainteresowanie internautów wskazanym tematem czy zagadnieniem. To także stały monitoring mediów internetowych, analiza wizerunku przed oraz po działaniach buzz communication prowadzona w wybranych mediach internetowych, strategiczne doradztwo wizerunkowe, a także przygotowywanie raportów jakościowych oraz ilościowych z pracy zespołu i ewaluacja działań buzz communication. To wszystko pozwala prowadzić efektowną promocję marki w internecie i sprawiać, że klienci będą rozmawiać o danym produkcie lub usłudze.